Alla inlägg under oktober 2007

Av en liten ponke - 3 oktober 2007 08:18

Jag vaknade imorses och var otroligt kissenödig. Jag försökte somna om eftersom vi har studiedag idag, men jag ville inte riskera en sprucken urinblåsa så jag pallrade mig upp och tömmde den. Jag gick inte och la mig igen utan åt istället en god frukost. En studiedag är precis vad jag behöver. En extra dag att vila upp mig och min onda häl på. Även om denna dagen kommer bli riktigt skön så måste jag även studera. Det går säkert smärtfritt.

Av en liten ponke - 2 oktober 2007 20:04

Av någon konstig anledning har jag varit jättetrött hela dagen. Jag vaknade några gånger i natt och kunde inte somna om. Jag har inte en blekaste aning om varför. Jag hade tänkt att få besök av John Blund tidigt idag, men sedan upptäckte jag att det var tisdag och att 'House' sänds idag. Det är ett klockrent program som till vilket pris som helst måste ses! Helst med en filt över kroppen och en kopp te i handen som ska drickas långsamt så man känner hur det varma vattnet fyller ens kropp från topp till tå. Innan jag kan besöka detta himmelrike måste jag räkna matte. Jag har redan läst i svenskaboken och är i huvudsak klar med samhällsuppsattsen så jag har fått det överstökat.


Av en liten ponke - 2 oktober 2007 17:16

Dagen började bra (=kl fem i elva). Jag var dock tvungen att ta en buss en timma tidigare och jag fördrev tiden med att strosa omkring på staden och i en djuraffär.

   Första lektionen var svenska, och då skulle jag redovisa om den där ultralöparen. Jag var inte ett dugg nervös, även om det var första gången jag skulle göra något liknande. Jag blir inte nervös så ofta. När jag och en kompis skulle på språkresa var jag inte heller nervös. Jag tror att redovisningen gick bra. Jag pratade lugnt och stilla fast jag pratade snarare i tre minuter än fem. Men det har nog inte någon större betydelse. Det är innehållet som räknas. Jag brukar alltid skriva för lite på de flesta uppsattser och prov men ändå få bra betyg.  

    Efter redovisningen väntade lunch, engelska, matte och samhällskunskap. Sedan gick jag och köpte inomhusidrottsskor. Tur att pappa iallafall betalade hälften. Jag känner redan hur mitt barnbidrag rinner mig ur händerna...


Imorgon är det studiedag så ni kan räkna med fler blogginlägg då. Om jag kommer på något att skriva om vill säga.

Av en liten ponke - 2 oktober 2007 07:56

Jag var ute och trampade på min mors gammla hoj och hade precis kommit upp för den längsta backen på cykelturen. Då mötte jag en grymt snygg tjej som gick bredvid och ledde en häst. När jag körde förbi henne log hon lite, och när jag lite senare mötte henne log hon som en sol och såg ut att ha skrattet bubblandes inombords. Det är kanske inte så konstigt med tanke på hur jag såg ut. Det känns skönt att sprida lite glädje i denna värld!


Tra bra saker med min cykel:

1. Jag och mina vänner har satt fast påskfjädrar på den när vi cyklade omkring och hälsade på våra gammla klasskompisar, och sedan har jag inte tagit av dem.

2. Det är en gammal damcykel och ser därför extremt snygg ut!

3. Den rullar bra i nedförsbackar.


Tre dåliga saker med min cykel:

1. Man kan inte växla ner samtidigt som man trampar. Det gör att nedanstående punkt blir ännu jobbigare.

2. Den växlar upp av sig själv. Det är ganska jobbigt när man är i en tung backe och har i växel ett, och helt plötsligt blir det ännu trögare eftersom cykeln har växlat till växel tre.

3. Den är extremt jobbig att cykla med i uppförsbackar. Så gigantiska hjul och så få växlar.


PS! Jag ska cykla vättenrundan på denna cykel när jag blir myndig!

Av en liten ponke - 1 oktober 2007 16:57

Jag glömde bort att berätta för er att ni ska titta på Pokerfejs i kväll klockan nio på fyran. Då ska min mentor, Björn, vara med. Han har ett bra pokerfejs, det kan jag lova. Tjejer, han är tyvärr gift.

Av en liten ponke - 1 oktober 2007 16:08

Det är så lätt hänt när man sitter vid datorn och äter ost att man blir sittandes till man kommer på att man måste plugga. Jag tror inte jag orkar det. Speciellt inte öva inför redovisningen på svenskan imorgon. Att stå framför en spegel och redovisa för mig själv tror jag att jag kan vara utan. Det får gå som det går. Det kan väll inte vara så svårt?


Jag funderar på att sätta mig på sadeln och ut och cykla idag igen. Hälen är inte helt kurant efter dagens strapatser i skolan. Jag känner att cyklingen gör den en aning bättre. Dessutom är det jävligt gött att få komma ut och andas frisk luft när man har varit inne hela dagen.


Men innan jag gör någonting av det ovanstående ska jag tömma tarmarna!

Av en liten ponke - 1 oktober 2007 15:18

I dag är det den första dagen i oktober, och nu kan man verkligen säga att hösten har kommit med stormsteg. Det gjorde inte skolan idag. Först hade vi matte i åttio minuter och sedan CAD-teknik i en evighet. Det är en ganska skön lektion. Man kan mest sitta och snacka och göra några uppgifter då och då. Sedan var det lunch och inställd idrott. Det var synd att idrotten var inställd, men våran naturkunskap blev framflyttad så vi slutade tjugo i två. Vi fick reda på att vi har studiedag på onsdag, och det behöver jag verkligen! Kände absolut inte att gå till skolan i morses. Det årliga höstdeppresionen har träffat mig som ett slag i skrevet.  

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards