Alla inlägg under oktober 2007

Av en liten ponke - 10 oktober 2007 16:36

Hemkommen från skolan och har precis tryckt i mig två mackor med leverpastej, en banan och ett glas mjölk. Mer än vad jag brukar äta som mellanmål, men eftersom vi hade idrott efter lunchen och jag ska träna innan kvällsmaten så måste jag äta det för att orka samla kraft.


Dagen har varit riktigt skön. Specielt idrotten. Vi var i badhuset och simmade i en halvtimma, sedan badade vi bubbelpool och bastade. Det var skönt. Vad som inte var lika skönt var att ha vetskapen om en 80 minuter lång fysiklektion väntar.

Av en liten ponke - 10 oktober 2007 09:04

Jag vaknade klockan sex på grund av en nästan sprucken urinblåsa. Jag gick upp och återställde den till normalläge och försökte sedan somna om, men det gick inte så bra. Därför gick jag upp och åt frukost istället. Sedan dess har jag fått linsvätska på min mage och jag har även tagit på mig en vit-rosa skjorta dagen till ära. Det måste firas att det är studiedag imorgon!


Idag ska vi bada på idrotten. Eller snarare simma. Jag hoppas innerligt att vi får tid över att bada bubbelpool, men framförallt att sitta i bastun och förlora halva våran kroppsvikt genom att allt vatten försvinner ur våra kroppar. Det är riktigt skönt. Speciellt en kall dag som denna troligtvis är. Det ser så ut, och jag får snart reda på det när jag ska gå till bussen.

Av en liten ponke - 9 oktober 2007 20:46

Jag var på väg ut med hunden. Kylan var lika kall som om det vore mitten av december. Jag rotade lite i en låda med gammla vinterkläder. Jag menar verkligen gammla. Jag hittade grymt häftiga klädesplagg. Bland annat en mössa som har 35 år på nacken och en fin toffs på toppen. Även ett gäng halsdukar som Ernst Kirschstiger (eller hur f*n stavas han?) hade kunnat sälja dyrt i programmet "första, andra, tredje!". Jag ska lätt ha på mig dessa kultkläder i skolan imorgon. Kanske inte mössan...

Av en liten ponke - 9 oktober 2007 17:48

En jobbig dag lagd åt sidan. Jag har kommit på många saker idag. Bland annat att jag måste köpa nya byxor men att jag redan har köpt upp över halva studiebidraget. Det mesta gick åt till gympaskorna jag köpte, men de var värda varenda krona eftersom de är grymt sköna. Jag skulle säkerligen ha slagit hela världseliten i höjdhopp om jag hade använt de skorna, det är så softa sulor. Inte så extrem dämpning, men lagom, soft, om ni fattar vad jag menar?


Nu ska jag dricka mer mjölk och sedan plugga engelska och matte. Jag gillar verkligen inte engelskaglosor. Därför var jag mycket tacksam över att vi slapp det i hela högstadiet, fast nu måste vi lära oss en massa onödiga ord igen. Jag är tacksam över att jag slipper läsa något mer okänt språk, det är det värsta som finns! Svenskan är mycket bättre, där är det bara att glida med och det är inte heller så överdrivet med läxor och prov.

Av en liten ponke - 9 oktober 2007 17:12

Varför växer tånaglarna långsammare än naglarna på fingrarna?


Det kan bero på att tånaglarna är instängda i strumpor och skor hela dagarna och aldrig får se solljuset. Det blir även väldigt svettigt och tånaglaran reagerar negativt mot fotsvetten och växer därför en minimal längd varje vecka. Jag ska göra ett experiment på sommarlovet och bara gå barfota ute i den friska luften och se om det är lättare att odla långa och präktiga tånaglar då.

Av en liten ponke - 8 oktober 2007 20:36

Jag kom hem från skolan och var extremt sömnig. Inte en trötthet som man brukar ha efter en tuff skoldag, utan kännslan av att John Blund har haft LAN och vänt ut och in på dygnet. Jag tog en tallrik med musli och laddade inför ingenting. Sedan cyklade jag tjugo tusen meter och där efter duschade jag för tredje gången idag.

    Efter lunchen läste jag klart boken som jag ska redovisa om i svenskan. Cirka hundra sidor på två och en halv timma. Jag är ganska stolt över mig själv. Jag ligger dock lite i lä om man jämför mig med min forna svenskalärare som kunde läsa över 700 sidor på en dag. Hon var galen.


Måndag betyder att det inte är något bra på TVn. Fast jag har fastnat för "Two and a half men" i sexan klockan 21:00. En ganska soft serie som har sina ljusglimtar ibland. Ska ses på tillsammans med an apelsin, en chokladbit och en kopp te. Härligt en kall höstkväll!

Av en liten ponke - 8 oktober 2007 15:12

Hade ställt klockan så jag skulle ha god tid att gör min morgonbestyr i morses, bland annat få igång magen och tömma tarmarna. Tyvärr så är jag en tidsoptimist och låg och drog mig länge så jag fick stressa till bussen. Igen. Började dagen med ett matteprov. Satt kvar hela lektionen och jag hoppas innerligt att det gick bra! Efter den persen hade vi CAD-teknik. Satt mest och snackade med mina kamrater, vänner och polare. När denna långa lektion var avklarad åt vi fiskgratäng med god aptit och gick sedan till idrotten. Foten hade kännts bra hela dagen, så jag testade att vara med. Det gick bra, kände knappt någonting när vi lirade vollyboll. (Killarna i min högstadieklass kan för övrigt titulera sig som förlorare i skolans vollybolltävling tre år på rad.) Jag ska trampa tråkig cykel idag och på onsdag och förhoppningsvis springa på torsdag! Efter idrotten hade vi klassråd och sedan naturkunskap som blev mycket förkortad eftersom vi var ute oh lekte skogsdetektiver och sökte efter växter i de olika skikten. Jag prioriterade att hinna hem framför att hinna klart, så jag får väll göra klart uppgiften i helgen.

Av en liten ponke - 7 oktober 2007 19:43

När jag var ute och cyklade och längtade till bättre tider med mark under fötterna istället för pedaler, så kom jag och tänka på en sida jag var inne på för något år sedan. Det var en statistisk lista över personer på vår jord som hade sprungit varje dag i en jäkla massa år. För att det ska räknas måste man springa minst fem minuter om dagen, årets alla dagar. Jag tror att ledaren hade en bra bit över femtio år... Jag har letat som en dåre efter den listan, men den är som bortblåst! Jag vill så gärna studera över hur många år jag måst springa för att stå överst på listan. Jag ska springa varje dag! En femminuters löptur har inte så stor inverkan på återhämtningen efter ett tufft pass, snarare tvärt om, lite lugn motion snabbar på återhämtningen. JAG ÄR GRYMT MOTIVERAD! Ni är mina vittnen om att jag ska springa varje dag. Stötta mig!. Jag får gå upp en kvart tidigare på vardagarna så jag hinner med en lite femminutare innan skolan. Ska bli kul att se hur många dagar (månader? ÅR?) jag har lust att fortsätta. Jag tror att det mer är en psykisk grej än en fysisk. Det gäller att inte undra vad man håller på med och om man är vagt psykiskt störd.


Min häl har kännts bra idag, fast jag har inte gått så mycket. Jag hoppas den är lika bra imorgon!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards