Alla inlägg under oktober 2007

Av en liten ponke - 7 oktober 2007 17:27

Idag har jag mest tagit det lugnt och degat i mina myskläder. Fast en gång var jag ute och cyklade, det var tråkigt, men jag tror att foten snart är fit for fight igen! Då ska jag springa! Bortsett från cyklandet så har jag pluggat matematik och svenska. Svenskan på gymnasiet är ganska soft ändå, den där redovisningen vi hade gick ju bra utean större ansträgning och nu läser vi en bok som vi ska redovisa. Vi har haft värre svenskauppgifter i högstadiet. Högstadiet var en trevlig tid. Grymt mycket slöeri och tjöt, men ändå grymt bra betyg. Så är det inte på gymnasiet, det har jag lärt mig!

Av en liten ponke - 6 oktober 2007 14:48

"Varför tillbringar män så mycket tid på toa?" (Lizputin) 


Jag har också märkt att i våran familj är det vi av det manliga könet som sitter på dass mest, medans mamma och hunden gör sina behöv snabbt. Jag kan prata för mig själv, men jag tror att de flesta toalettdiggare håller med mig. Toaletten är männens fristad! Där kan vi sitta i lugn och ro och ta det lugnt. Det är ingen mamma/fru som knackar på och säger att man ska städa, tvätta eller fixa något. På toaletten får man vara i fred. Jag har ingen aning om varför inte ni kvinnor har förstått njutningen mad att sitta på toan och slappna av. Det är kanske för att ni har så mycket att göra och inte har tid att ta vara på tillvaron?

    Någon form av läsning är obligatoriskt för männen på toaletten. Det är inte kul att sitta på en toa och stirra på en toalettrulle. Vad man läser kan i stort sett vara vad som helst. En tidning, serier, en bok you name it. Det behöver inte vara intressant, bara man har någonting att vila ögonen på. Dessutom låter man allt annat vänta om man bara har två kapitel kvar i den där spännande boken. Ni kvinnor hade säkert läst boken utanför toaletten, men vi män, vi gillar lukten som finns där och den gör oss mer på alerten så vi kan koncentrera oss.




  

Av en liten ponke - 6 oktober 2007 10:46

Jag vaknade redan före grannens tupp. Jag var till och med vaken innan far min! Jag åt lite för mycket frukost så jag blev jättemätt och fick lust att sova igen, men jag kännde att dagen var bara barnet så jag kunde inte redan gå till sängs. Istället gick jag in på mitt rum och tog ett fast tag i min mattebok och miniräknare, gick och satte mig och räknade formelomskrivningar. När jag var så bra på det att jag skulle kunna doktorera i ämnet gick jag på dass och läste den bästa toalettlektyren som finns: Cleas Olsson - katalogen! Den är jättetjock och man kan slå upp en sida och höpna över hur mycket en skruvdragare kostar eller hur stora väggklockor det finns.

Av en liten ponke - 6 oktober 2007 09:27

Varför kallar sig feminister för feminister?


Det är något jag tycker är mycket märkligt. Feministerna vill att allt ska vara jämnställt och båda könen ska ha samma förmåner. Varför heter de då feminister? Namnet låter ju som om det stötter kvinnorna mer. Visst, de har lägre lön och så, men vi män och ponkar har det också sämre än tjejerna i vissa fall. De kunde lika gärna kalla sig för maskulister. Jag vill att det ska vara jämnställt, men jag kallar mig knappast för feminist.

Av en liten ponke - 5 oktober 2007 19:31

Varför känns det som om livet tar slut när man tappar en burk med fiskmat i torrfoderform på golvet?


Det kan bero på att man ser hur pengarna ligger utspridda över hela golvet. Tänk er att varje flinga motsvarar en hundralapp, och tänk er sedan att det ligger flera hundra sådana flingor på golvet.

    Det kan också bero på att det känns synd att behöva dammsuga golvet på grund av ens egen klantighet. Hunden gillar fiskmat, fast jag vågar inte låta henne städa. Hon kanske inte tål fiskmat?


Detta är en fråga jag har brottats med länge i mitt inre. Jag hoppas att äntligen finna lösningen på detta problem.  

Av en liten ponke - 5 oktober 2007 17:11

Fredagar är alltid sköna, dels för att skoldagen inte börjar innan klockan tio i tio och dels för att det snart är helg. Första lektionen var matte, då vi repeterade vad vi hade arbetat med under de dagar vi har lämnat bakom oss eftersom vi ska ha ett prov första lektionen på måndag. Sedan hade vi teknik, människa och samhälle då vi fick tillbaka våra prov. Jag fick nästan VG, och det är jag grymt nöjd med eftersom det känndes som om det gick ruskigt dåligt. Sedan åt vi pyttipanna. Den var inte god, det lovar jag. Men jag ville ju inte svälta så det var bara att trycka i sig. Efter denna pers gick vi till engelskan, jag gjorde ett hörförståelseprov som jag hade missat på grund av sjukhusbesök. Jag fick 34/37, helt klart över förväntan, speciellt eftersom jag satt och smsade under tiden med en vän. Efter det hade vi svenska då några skulle redovisa. Det var en snubbe som stod och darrade och fick en blackout. Det gick inte så bra för honom...


Nu planerar jag att byta vatten i det lilla akvariumet, och cykla lite, möjligen. Jag har också matte jag måste räkna, så jag får prioritera mellan cykel och siffror. Något jag inte ska prioritera bort är idol. Om det går någon bra film är det möjligtvis möjligt att jag ser på den istället...

Av en liten ponke - 5 oktober 2007 16:12

Den här dagen veckan har gått riktigt snabbt. Det känns som om det var igår jag satt här och krev hur skönt det skulle bli med en ledig helg. Lika snabbt har hösten kommit för att inte ge sig av. Det börjar bli ganska kallt ute nu. Men så länge himmlen inte fäller någon nederbörd så är jag riktigt nöjd. Jag gillar skarpt de dagarna när det är småkyligt, omkring tio grader, och solen skiner. Då är det gyllene tider att vara ute i skogen och springa!

    Dock så kommer det inte bli så många sådana dagar om inte vi gör något åt den globala uppvärmningen. Om femtio år kommer jordens medeltemperatur höjas med sex (!) grader! Det sa vår eminenta tekniklärare som verkligen drar sitt strå till stacken när det gäller att skydda miljön.

Av en liten ponke - 5 oktober 2007 08:07

Jag längtar till att få gå in och ställa mig i duchen och vrida på full värme och se hur ångan ångar bort från min varma kropp. Något jag inte längtar efter är att gå till skolan. Vi kommer troligtvis få tillbaka vårat teknikprov, och det gick inte alldeles lysande.

    Fredagar är nog den dag det känns jobbigast att gå upp och gå till skolan på. Man vet att en låååång och skön helg väntar på en, fast den blir inte skönare när man har en hög lika stor som Empire State Building med läxor som väntar på en.

    Det ser iallafall ut att bli bra väder idag. Det är skönt att veta även om vi aldrig hinner gå ut under skoldagen. Men man blir ju gladare när regnet inte öser ner och håller på att dränka en. Dessutom blir nog tjejerna glada för att de får lite mer tid att jobba på sin solbränna. 


Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards