Alla inlägg den 2 augusti 2007

Av en liten ponke - 2 augusti 2007 20:46

När jag surfade runt på nätet hittade jag information om den privata discusodlaren jag skulle köpa av. Det visade sig att han tar in 350 st discusar från asien varannan månad och låter de gå i trånga kar osv. Därför tror jag att jag hoppar honom och köper från en bra djuraffär istället. Det är dyrare, men det är det värt så man inte sitter där med alla sina discusar döda efter en vecka.


Varsågod, bilden jag lovade er. Jag är nöjd med det. Kan inte vänta till det kommer firrar i det!

Av en liten ponke - 2 augusti 2007 19:09

På eftermiddagen bytte jag ut nästan allt vatten i det nya akvariumet. Det tog sin lilla tid. Som tur var kom min lilla bror och hjälpte mig. Då gick det mycket snabbare. Som tur är så har jag en slang man kopplar till en kran och så rinner vattnet direkt till akvariumet, om man har lagt slangens ände där, förstås. Mycket komfortabelt, men det tar ganska lång tid för att den ska transportera allt vatten genom slangen till dess ände och fylla på akvariumet. Men nu är det en alldeles utsökt vattenbehållare, bild kommer senare idag.


Är det någon mer än jag som inte kan se/lyssna mer än på de första sekundrarna på videos på youtube? Det är ett mycket konstigt fenomen. Jag förstår mig inte på detta!

Av en liten ponke - 2 augusti 2007 13:22

Vaknade och mådde kasst. Gick upp och åt frukost. Bytte vatten i det stora akvariumet. För att sedan komma på att jag bytte för lite, så jag ska byta mer alldeles strax. Efter vattenbytet gick jag ut. Jag gick till Bj. Plingade på och hans bror kom nyvaken och öppnade. Han trodde att Bj fortfarande låg och sov, men efter han hade varit uppe och sett efter kom han på att deras gammelmormor hade kalas idag och att de hade åkt utan honom när han sov. Jag traskade vidare och ringde på hos Kalle. Han är flitig och arbetar. Det var då jag kom på att jag skulle byta mer vatten i akvariumet. Det är nämnligen inte hlet rent efter att jag glömde att rengöra gruset. Jag traskade hemmåt och hämtade posten, jag fick ett brev med remisser på prover jag ska ta. Konstiga prover. Ett för att se om mina äggviteämnen är korrekta, ett för att se om jag har en autoimun sjukdom och en sänka. Det är så konstiga prover de tar. "Äggviteämnen", inte visste jag att det fanns sådant i kroppen. Och att man kan vara autoimun så att kroppen försvarar sig mot sig själv, konstigt...

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards