Alla inlägg den 16 augusti 2007

Av en liten ponke - 16 augusti 2007 15:04

Tog bussen in till stan och hastade bort till Bosås zoologiska. Pratade lite med ägaren om skalarer och diskus. Tittade omkring och jag har bestämt mig att jag ska köpa skalarer i stället för discus. Det skulle ju kännas lite surt om en sådan dyr fisk skulle tuppa av med en gång. Specielt för en ponke med mina ekonomiska tillgångar. Jag köpte inte någon firre idag för att temperaturen måste sjunka lite först. I stället blev det en dunke med växtnäring så att mina växter ska växa sig stora och fina! Jag stod i affären och pratade med ägaren för länge, jag höll nåmnligen på att missa bussen hem. Det gick inte med samma trix som i går, dvs att åka på övergång tillbaka dit man kom i från. Så jag var tvungen att betala tio kronor. Det låter inte mycket, det är det inte heller. Men jag är lite snål.

Av en liten ponke - 16 augusti 2007 08:12

I går gick jag ner till busshållplatsen i regnet, och det var inte vilket regn som helst. Det öste ner. Där träffade jag på min gammla mellanstadielärare. Vi satt och pratade, sedan kom Tobbe och tog del av vårat samtal. Bussen kom och jag lyckades åka med på en ogiltlig biljet, allt för att spara tjugo kronor! Vi kom in till stan och gick till torget för att möta vår vän Kalle. Tobbe tog ut pengar, och då kom emo-Amanda, hon hade även tagit med sig sin pojkvän. Vi styrde kosan mot en kinaresturang, där åt vi alla, men inte Amandas pojkvän. Han hade precis ätit frukost, konstig snubbe. När vi var mätta och belåtna så gick vi ut i uppehållsvädret och traskade omkring. Amanda och hennes kille gick så småningom sin egna väg. Efter ett tag så gick vi som var kvar till bion. Vi var där ungefär en kvart innan filmen började. Då passade Tobbe och Kalle på att gå på dass. Kalle var klar efter någon minut, men för Tobbe tog det betydligt längre. Kalles bror kom till bion för att se filmen med oss. Tobbe kom inte, filmen började så vi gick in, Tobbe kom efter. Det var det längsta jag har varit med om att någon har suttit på en offentlig toa! Filmen, Simpsons, var en riktigt höjdarfilm! Rekomenderas! Bredvid Tobbe satt det två äldre herrar i femtioårsåldern och skrattade hela tiden, så filmen passar nog de flesta!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards