Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av en liten ponke - 29 augusti 2007 19:05

Jag har sirfat omkring på lite olika högskole- och universitetssidor. Jag har ju ingen aning om vad jag ska bli när jag blir en stor ponke (usch, jag vill inte växa upp!). Det ska vara en utbildning helt förskonad från språk, engelska går an, alla slags SO-ämnen och ämnen som har med sådant att göra. Därför letar jag efter en utbildning med matte, kanske lite kemi och fysik. Har ni några tips? Jag hittade iallafall några som verkar ganska bra på Lunds universitet:


http://www.lu.se/o.o.i.s?id=320&lukas_id=TATPI - Civilingenjörsutbildning i teknisk matematik. Verkar ganska bra, bortsett från att man måste läsa biologi. Men man verkar ju kunna bli fräna yrken, typ som han i "numbers"! Det krävs att man har läst Matematik E, Fysik B och Kemi A, och det ska jag göra, så jag kommer troligtvis in iallafall.

http://www.lu.se/o.o.i.s?id=320&lukas_id=NGNAT.MATE - Verkar vara en ren matematikutbildning. Fast man undrar ju vad det är för klass på den när det bara krävs Matematik D för att platsa?


Ska plugga som fan så jag kommer in på en bra högskoleutbildning! Dessutom ska jag bli rik! Så jag kan köpa många diskusar och akvarium!

Av en liten ponke - 29 augusti 2007 17:59

En gång för länge sedan skällde våran hund på en kvinna som gick förbi utanför tomten, alltså, våran hund var fortfarande på trädgården. Hon blev galen på mig och gav mig ett Evil Eye varje gång vi såg varandra. Nu har hon själv skaffat en hund och jag brukar gå förbi hennes hus när jag går till skogen med våran hund. Kvinnans hund har flera gånger sprungit ut från deras tomt och sprungit omkring mig och hunden och skällt som fan. Jag har alltid flinat lite sarkastiskt åt henne när det händer. Jag tror att hon skämms.


I kväll går det ett program om choklad. Choklad är ju gott, så det vill jag se. Men tyvärr så går det sent på dygnet och då ska små ponkar sova. Därför tror jag att jag ska spela in det.


Av en liten ponke - 29 augusti 2007 16:11

Ja, för han hade en ny utfrågning idag om min sjukdom. Han blev irriterad för att jag inte hade bytt om. Jaha, ska jag vara med fastän jag har problem med hjärta, lungor och hals? Det skulle jag inte sa han, men jag skulle gå promenad. Okej, men det kan jag ju göra utan att byta om till idrottskläder, för man blir ju inte svettig. Men jag får väll uppfylla hans önskan nästa lektion.

   Jag fick en kallelse till ett arbets-EKG idag. Den fjortonde september ska jag in och cykla på sjukhuset. Jag hoppas att det inte är något, för då får jag anstränga mig igen! Läkaren sa att det kunde vara fel på min magsäck så att magsyra fräter i halsen och utanpå hjärtat och lugnorna. Det låter vettigt. Det gör alla diagnoser som gör att jag får träna! Hoppas fan att det inte visar något!


Jag kom på att igår var det precis ett år sedan jag blev sjuk...

Av en liten ponke - 29 augusti 2007 09:04

Nu har jag huttrat hela morgonen. När jag har suttit här, när jag åt och när jag läste tidningen. Därför gick jag in i duschen för att värma mig. Det kändes som om jag skulle ha kunnat stått där i evigheter, men tyvärr så måste jag strax gå till bussen. Jag kände att idag var en dag då det är obligatoriskt med polotröja, så jag tog på mig en. Det blir en aning varmare.


I går var jag tvungen att inkassera nya linser. 173 kr för trettio stycken. Alltså 5.8 kr styck. Helt otroligt. Varje dag jag använder linser bränner jag upp 11.6 svenska riksdaler. Dyrt, ska börja använda mina glasögon lite oftare så jag slipper bli bankrutt.


Nu väntar skolan!

Av en liten ponke - 29 augusti 2007 07:47

Onsdagen är troligtvis det skönaste veckodagen. Tänk er att skolan inte börjar förrän kvart över tio. Sedan har vi bara tre lektioner. Samhäll, idrott och en lång fysiklektion och sedan slutar vi tjugo över fyra. Det är det tidigaste vi slutar, och vi tycker att det är tidigt nu för tiden. Om det hade varit i högstadiet så hade vi slutat senast tio över tre, och det tyckte vi var länge på den tiden.

    Riktigt skönt att vara ensam hemma nu på morgonen så man kan lufsa omkring och släpa fötterna efter sig så mycket man vill! Ingen klagar på att jag är för saktfärdig, jag tror att detta är paradiset.



Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards