Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av en liten ponke - 9 augusti 2007 19:37

Jag vaknade när klockan ringde (nästan) i gökottan, alltså klockan åtta. Jag var pigg som en mört fast jag bara hade sovit sedan klockan tre. Det är konstigt vad lite sömn man behöver i dessa sjukdoms tider när man bara sitter och degar. fast det är tråkigt på natten, för då sover alla andra. Kanske inte Bj, fast jag tror ändå inte att jag skulle få vara ute och leka med honom på natten. Missuppfatta mig rätt!


Solen har lyst med sin frånvaro idag. Det regnade, precis som min spådom förutsåg. Jag hade inget att göra så jag dammade av min Fantomen-samling och började läsa. Det var länge sedan sist.


Malarna har inte visat sig på hela dagen. De gömmer sig riktigt bra, de små rackarna! Det lilla ynglet av okänt slag lever fortfarande. Makalöst.

Av en liten ponke - 9 augusti 2007 12:53

Solen skiner inte idag. Det är en konstant skugga över allt mina ögon kan se. Jag har inte solglasögon på mig. Jag hade stora planer för idag, ligga på altanen och slöa. De gick i kras eftersom det verkar bli regn. Då blir man ju blöt! Det hade gått an om det hade regnat 30 gradit vatten, men det som regnar är ju flera minusgrader. Känns det som. Då förfryser man hela kroppen. Man kan inte bada eller duscha om inte vattnet är minst 30 grader!


PS! Jag är en badkruka!

Av en liten ponke - 9 augusti 2007 09:21

Det stod i TV-tidningen att det skulle vara Jurassic Park på dumburken i går. När jag startade TVn och bläddrade till kanal ett så visade det sig att det var repris på tisdagens Allsång på Skansen. Det var synd, tänkte jag. Jag bläddrade över till sexan, för där brukar det nästan alltid gå filmer. Ibland är de till och med bra! Det visade sig att det var filmen "Ett perfekt mord". Jag har sett den förut och jag kommer se den igen. Den är riktigt bra! Även om man redan har sett den. Det är inte för mycket av någonting, inte för lite heller. En perfekt film! Ni som inte har sett den, gör det!



Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards