Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av en liten ponke - 14 augusti 2007 19:02

Mamma har precis tvättat alla fönster i huset. Det måste firas med en sådan här lista!


SKULLE DU HELLRE...

1. Pierca näsan eller tungan? - Inget utav det!

2. Vara seriös eller rolig? - Det är roligare att vara rolig.

3. Dricka röd eller grön mjölk? - Grön. Röd smakar grädde, och grädde är till för kattungar!

4. Brinna upp eller drunkna? - Öhm. Jag föredrar en lugn och stillsam död på min säng när jag är 105 år.

5. Umgås med dina fiender eller föräldrar? - Fienderna bara skjuter med sina pistoler på mig. Då är det klart att jag hellre umgås med mina föräldrar!

SVARA ÄRLIGT...

1. Tycker du om någon? - Ja. Familj, hund, vänner och mina skottekallsonger!

2. Sol eller måne? - När det är måne förvandlas jag till en varulv, det är klart att det har en tjusning, men jag föredrar solen.

3. Vinter eller höst? - På hösten regnar det, på vintern snöar det. Det får bli vintern, då slipper man iallafall bli blöt när man går ut.

4. Vänster eller höger? - Höger.

5. Soligt eller regn? - Sol är alltid trevligt!

6. Vaniljglass eller chokladglass? - Vanilj!

OM DIG...

1. Hur mycket är klockan just nu? - 19:10.

2. Fullständigt namn? - Adam Carl, mitt efternamn får bli hemligt för er. Är det någon som inte känner mig och lyckas klura ut vad mitt efternamn är så är den personen mycket duktig. För att ge er en liten ledtråd säger jag att mitt efternamn börjar på T och inte är vanligt.

3. Vart vill du bo? - Ingen aning. Jag var på semester i Skottland förra sommaren, och det var väldigt fint där. Nackdelen är väll att de saknar sol och äkta mjölk där. Det är lugnt och stilla. Att springa i bergen där var något alldeles speciellt. Hoppas jag får göra det igen!

4. Hur många barn vill du ha? - Jag är bara en liten ponke! Jag har inte tänkt så långt än! Jag säger som min pappa: "Barn är dyra i drift". Men om jag träffar på någon barntokig dagisfröken som absolut vill ha barn så får jag väll ställa upp.

5. Vill du gifta dig? - Ingen aning. Man älskar väll inte varandra mer efter ett bröllopp? Det är bara dyrt! Speciellt brudklänningen...                                 6. Rullar du spagettin eller skär? - Rullar.

7. Har du ätit sushi? - Ja, och jag ska lära mig att äta wasabi i stora mängder!

8. Favoritglass? - Mjukglass.

9. Hur många olika flingor har du i skåpet? - Ingen aning. Jag äter musli, och muslin och flingorna står icke i samma skåp. När jag blir frisk återgår jag till gröt!

10. Humör? - Jag är varken ledsen eller glad.

HAR DU DE SENASTE 24 TIMMARNA...

1. Pussat någon? - Nej.

2. Sjungit? Absolut.

3. Blivit kramad? - Nej.

4. Känt dig fånig? - Jadå! 

5. Saknat någon? - Nej.

6. Dansat galet? - Nepp.

7. Klippt håret? - Nej.

8. Gråtit? - Nej.

9. Ljugit? - Nej.

10. Blivit kysst? - Nej.

GREJER...

1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? - Självklart inte! Jag är ingen gangster och tänker aldrig bli en!

2. Har du hund? - Ja, en blandras. 75% schäfer och 25% bordercollie.

3. Tycker du att du är attraktiv? - Inte speciellt.

4. Sover du helst själv eller med någon? - Det beror på hur frågan menar. I samma säng eller i samma rum? Nu är det så att jag inte har sovit i samma säng som någon (förutom mina föräldrar när jag var pytteliten). Men det är säkert jättemysigt, och varmt.

5. Tror du på spöken? - Det är klart! Spöken finns! De brukar ha party i min garderob på nätterna. Ganska jobbigt att vakna klockan halv sex varje morgon och höra hur spökena klagar övers sina bakfyllor.

Av en liten ponke - 14 augusti 2007 18:19

Jag var ute med hunden på en eftermiddagspromenad. Att hämta posten på hemvägen lät som en bra ide. Jag genomförde planen och såg att jag hade fått ett gigantiskt brev från min nya skola. Jag undrade vad det var för spännande där i så jag öppnade brevet på stört. Det blev en smärre besvikelse när jag hade sprätt upp kuveret. Det var ett helt A4 papper där det stod om att skolans elevkårar var så bra och att man inte skulle tveka på att kontakta dem om man var intresserad. Kanske ska joina musikkåren så vi kan dra upp vårat gammla band; Husos Poppo. Ett eminent band, kan jag lova. Vi gjorde hittlåtar som till exempel Rymdgubbe, Kosmoskille och Alla Rymdgubbar Bor på Venus. Jag tror att vi gick i fyran, kanske femman, när detta exelenta bandet föddes. Fast jag tror nog inte musikkåren vill ha ett gäng killar som sjunger om kosmoskillar och rymdgubbar...

Av en liten ponke - 14 augusti 2007 16:00

Denna dag har inte varit så produktiv. Vaknade vid elva-tiden. Åt frukost, satte mig här och vällde. Sedan har jag varit ute med hunden, ätit middag. Inte gjort något mer som är viktigt. Jo, jag har pratat med pappa i telefon. Han jobbar nu, mamma också. Jag tror jag ska reta dem för det när de kommer hem efter en tuff dag på jobbet. Det blir nog skönt när man är pensionär. Alla krav på jobb, ungar, tidiga mornar osv är borta. Då kan man glassa omkring där i sitt hem och ändå få lön! Man har tid till vad som helst!

Av en liten ponke - 14 augusti 2007 10:54

Satt och tittade på 2 1/2 man igår. Det är ett sådant program med bakgrundsskratt. När de drar ett dåligt skämt så lägger de in ett inspelat skratt. Flera gånger i minuten. Jag förstår inte varför. Det förstör hela programet! Dessutom så varierar de bara mellan några få inspelningar. Det gör det extra löjligt. Det är bara B-program som har sådana skratt! Det är väll bara en tidsfråga innan de börjar med bakgrundsskratt i filmer också...

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards