Alla inlägg den 8 augusti 2007

Av en liten ponke - 8 augusti 2007 19:46

Jag satt och funderade på om det var så smart att jag hade köpt fryst mat till diskusarna för 150 måltider när jag ska mata med massa andra olika foder också. Tänk om de inte gillar det? tänkte jag. Jag testade och la i en halv "kaka" av fodret i sällskapskaret, och de älskade det! "Namnam", sa de.


http://www.youtube.com/watch?v=He82NBjJqf8 - Kommer ni ihåg låten? Jag gör det. Jag kommer speciellt ihåg ett långt ögonblick när familjen flög till kanarieöarna. Jag och bror min satt och bläddra på radiokanalerna de hade på planet, och denna låt spelades nästan 24/7 på alla kanaler. Även de som bara spelade klassisk musik.


Av en liten ponke - 8 augusti 2007 18:23

Jag satt i busskuren och väntade på bussen. Det kom två tjejer. En av dem har jag dansat med. De verkade lite fulla, eller så var de bara trötta. Jag tror på det första alternativet.

    Bussen kom och jag steg på. Min lilla broder och hans vänner hoppade på en hållplats senare. De skulle bada i badhuset och sedan äta på McDonalds. Varför äter de på McDonalds? undrar ni. Det undrar jag också. Konstigt att de inte väljer någon sofistikerad resturang, till exempel någon kina/thai resturang. Det är mat för karlar (och ponkar....).

    Jag kom in till staden och gick till zoohörnan. Kollade läget. Inga malar där som jag ville ha. Så jag traskade vidare till zoologiska. Där fanns det grejer! Tittade runt ett långt tag och snackade sedan med ägaren om både diskus, diskusmat och malar. Jag köpte de två sista Hypancistrus L-260, det är malar som är svarta med gyllene ränder på kroppen och gyllene prickar på fenorna. Ska nog köpa fler om de får in några eftersom de bara blir 10-12 cm långa. Jag köpte också torrfoder och fryst artemia till de blivande diskusarna. Jag fick trettiofem riksdalers rabbatt, han märker nog att jag spenderar många kronor i hans affär. Sedan åkte jag med mamma från jobbet. Nu har fiskarna precis blivit i släppta i akvariumet, de gömmer sig. Jag märkte att jag råkade få med något slags yngel. Det är pyttelitet och genomskinligt. Kan inte vara många dagar gammalt. Hoppas det hinner växa upp så jag får se vad det är för något. Fast diskusarna äter troligtvis upp det när de kommer.

Av en liten ponke - 8 augusti 2007 11:07

Jag hade ställt klockan jättetidigt för att gå upp för att kunna slöa extra mycket när jag var vaken. Men det blev inte att jag gick upp förrän tre timmar efter klockan, närmare bestämt halv elva. Då stod det en gubbe i köket och la golv när jag gjorde i ordning frukost. Sedan gick han och sågade utanför toan när jag var på toan.


Jag funderar på om jag ska åka och köpa malar idag, eller någon annan dag. Det är ju inte så bra väder idag och det är en snubbe som har invaderat vårat hus med en såg och hammare, så då är det ju en strålande dag att åka till staden och köpa fisk. Det är bara ett problem. Jag ska lämna tillbaka en tjugokilossäck med grus, och den måste jag bära cirka en kilometer för att komma fram till djuraffären från där bussen stannar. Det är ju ett litet problem eftersom det är 40% av min kroppsvikt och jag är klen och sjuk. Jag får väll lämna tillbaka den när jag köper diskusarna istället, ja, så får det bli!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards