Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av en liten ponke - 22 augusti 2007 18:17

Nu sitter jag här och knaprar på ett päron och sörplar mjölk. Det är verkligen smaskigt. Dessutom är jag alldeles ensam hemma så jag kan göra vad jag vill! Jag skulle kunna springa omkring spritt språngande naken och skuttai alla sängarna. Jag gör inte det även om det är väldigt lockande. Grannarna hade trott att jag hade fått solsting, fast solen knappt skiner. "Allt går om man försöker"som en vis man sa en gång i tiden. Det kan ha varit en kvinna också.

Av en liten ponke - 22 augusti 2007 16:07

Just nu är min hjärna halvt överansträngd. Tack vare skolan. Tänk när den kör igång på riktigt då? Fy fan, jag hoppas jag blir frisk inom de närmsta månaderna så jag kan börja träna så min hjärna slipper känna sig som en påkörd geleklump. Jag kan känna hur det dallrar där inne.


http://www.youtube.com/watch?v=2cnRXmMn2Ag&watch_response - Den första veckan jag var på språkresa så tittade vi på England Got Talent. Och om alla knattar är så här så har de verkligen det. Jag tror hon är sex år. Jag tror att hon kom tvåa.

Av en liten ponke - 22 augusti 2007 15:21

Denna dag har gått i lekens tecken. Dagen var till för att klassen skulle lära känna varandra bättre. Våran klass tävlade mot de andra teknikklasserna och GPT-klassen. Det första momentet var pappersflygplansvikning. Den klass som fick längs kast vann. Sedan var det vattenlagning som stod på schemat. Vi langade vatten från en hink till en annan med plastmuggar. Sedan fick vå gå till matsalen och äta pastasallad. När den rasten var slut så gick vi en tipspromenad. Jag fick ett samtal från Bj där han satt långt ute i bonnaland på sin naturbruksskola och redan hade slutat. Han blev nog ganska pank. Den sista grenen var brobyggning. Man skulle bygga en miniatyrmodell av en gammal stenbro. Våran klass kom på andra plats efter att poängen var uträknade och klara. I morgon börjar vi läsa riktiga lektioner. Då blir det hårda bud!

Av en liten ponke - 22 augusti 2007 09:01

Det var en sak som var mycket märklig igår. Jag trodde att jag skulle vara sjukt nervös. Det var jag inte. Jag vet inte vad som tog åt mig, men nervös var jag inte. Det var samma när jag skulle på språkresa. I och för sig kände jag redan några få i min nya klass. Men jag tycker ändå att det får vara någon fason på det! Nervositet hör ju tydligen till början av gymnasiet.


I dag ska klassen svetsas samman, sägs det. Vi ska leka lekar och tävla mot/med den andra teknikklasserna och GPT-klassen. Vi ska vinna! Vad det än är!


Varför läser ni blogg istället för att jobba? Svara gärna och gör sedan eran chef glad med att vara flitiga!

Av en liten ponke - 22 augusti 2007 07:56

Ställde klockan på tidigt. Vaknade och låg och halvsov i en halvtimma. Sedan gick jag ut med hunden och det smärtade i hjärtat, lugnorna och min hals. Typiskt. Bortsett från det så var det mycket skönt att komma ut så här tidigt på morgonen. Jag hade alldeles glömt bort hur det var. När jag kom hem var hela huset tomt. Helt öde. Jag åt frukost och satte mig här. Nu planerar jag att slamsuga botten i det stora akvariumet. Det påminner mig om att jag har kommit på mysteriet med den ouppätna malmaten! Det var så här mystiskt att mina söta malar, som jag måste hitta på namn åt, tips mottages tacksamt, inte vågar äta i mitten av akvariumet när praktbotiorna har bosatt sig där. Därför är det på sidorna av akvariumet de äter!


Börjar inte skolan förrän tio idag. Skönt, då får man lite tid på sig att lata sig innan det är dags att hålla på att tappa bort sig i den gigantiska skolan. Tur att jag har Kalle och Rasmus som kan leda mig till korrekt ställe!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards