Alla inlägg den 20 augusti 2007

Av en liten ponke - 20 augusti 2007 19:39

ÄR DU BEREDD? Nej!

2. NAMN: Adam. Ni ska få en till ledtråd på vad mitt efternamn är. Ni som kommer ihåg första bokstaven har tur, för här kommer den andra! Bokstaven är H! Ett ovanligt efternamn.

3. HÖGER ELLER VÄNSTERHÄNT: Höger.


4. HUMÖR JUST NU: Alltid på topp!                                             
                  5. FAVORITGODIS: Mörk choklad!

6. ÄR DET NÅGOT DU ABSOLUT INTE ÄTER? Jag äter allt förutom brysselkol. Äter saker även om de smakar dasslock.

7. KLÄDER JUST NU: Mjukisbyxor, t-shirt, långärmad tröja, kalsonger och stumpor.

8. MUSIK JUST NU: AYO Technology - 50 Cent feat. Justin Timberlake. Den är faktiskt bra. Även om den handlar om saker som små ponkars öron borde vara förskonade ifrån. http://www.youtube.com/watch?v=Na4x2Uwflmg

9. NÄR ÅT DU SENAST: Några minuter sedan.

10. VAD SA DU SENAST: Ja.

11. FAVORITKLÄDER: Kavaj. Har haft det en enda gång. Jag kände mig väldigt stilig.

12. FAVORIT HANGOUT: Åkern.

13. OM DU VAR TVUNGEN ATT LEVA I EN ANNAN TIDSEPOK VILKEN SKULLE DU VÄLJA? På riddartiden. Kommer inte ihåg vad den tidsåldern heter... Och jag ska ha MVG i historia...?


16. FISK ELLER BADKRUKA: Jag gillar att äta fisk. Jag gillar att titta på fisk i mina akvarium. Men jag är ändå en badkruka.

17. FAVORITFÄRG: Rött.


18. SAFT ELLER ALKOHOL: Mjölk!

19. LÄNGD: 178, tror jag. Kanske har växt lite till.

20. HUR MÅNGA KUDDAR SOVER DU MED: Två.

21. FAVORITVÄDER: Sol. Duggregn när jag ska springa.

22. OM DU VAR FAST PÅ EN Ö, TRE SAKER DU SKULLE TA MED: Snickar-Tobbe, brädor och spik.


23. SPELAR DU NÅTT INSTRUMENT: Jag har spelade gitarr i sju år. Jag blev ganska bra. Var faktiskt med på några konserter med saft och bullar som lön! Jag slutade för att kunna springa mer.

24. MORGON ELLER NATTMÄNNISKA: Jag har blivit mer och mer nattmänniska under sjukdomen.

25. SPARARE ELLER SLÖSARE: Den senaste tiden har jag spenderat flera tusen på det nya akvariumet. Innan det brukade jag inte köpa så mycket. Lite mat här och där.

26. VEM ÄR VIKTIGAST FÖR DIG: Mina kära vänner från Sandhult!


27. GYLLENEREGLEN FÖR DIG: "Att underbelasta hjärnan är guld värt"

28. DET BÄSTA DU VET: Löpning!

29. BÄSTA LEKSAK: Action Man!

30. BÄSTA FILM: Nästan alla psykologiska thrillar. De är sjukt spännande!

31. TROR DU PÅ LIV PÅ ANDRA PLANETER: Bakterier finns säkerligen på andra planeter. Men inte rymdvarelser som kidnappar folk.

32. KOMMER IHÅG DIN FÖRSTA KÄRLEK: Jadå.

33. GILLAR DU HENNE/HONOM FORTFARANDE: Nej.

34. HAR DU NÅGRA HOMOSEXUELLA KOMPISAR: Nej, men jag har en kompis som har en homosexuell kompis.

35. TROR DU PÅ MIRAKEL: Beror på vad man menar med mirakel.

36. TROR DU ATT DET ÄR MÖJLIGT ATT VARA TROGEN FÖR ALLTID: Det är klart!

37. SER DU DIG SJÄLV SOM TOLERANT MOT ANDRA: Ja.


38. SER DU PÅ KÄRLEKEN SOM ETT MISSTAG: Nej.

39. HUR MÅNGA BARN VILL DU HA? Ingen aning.

40. FRAMTIDSPLANER: Springa som fan när jag blir frisk. Skaffa diskusfiskar och börja odla dem när jag ha en egen lägenhet med gratis vatten.

41. BIO ELLER PROMENAD: Bio.

42. ÄR DU HÖGER ELLER VÄNSTERPARTIST: -

43. GLASÖGON, LINSER ELLER INGET: Glasögon och linser. Växlar.

44. TEKNISK ELLER OTEKNISK: Jag ska ju börja teknikprogrammet på gymnasiet imorgon, men jag är inte så teknisk.

45. ÄR DU KITTLIG: JA!

46. SNARKAR DU: Ja, det säger min bror iallafall.

47. STJÄRNTECKEN: Lejon.

48. RÄDD FÖR INSEKTER: Nej, men jag tycker stora spindlar är äkliga.

49. ÄCKLIGASTE INSEKTEN: Stora spindlar.

50. STÖRSTA SVAGHET: Har blivit väldigt lat och slö...

51. DET ÄR JAG BRA PÅ: Vara lat och slö.

52. MUSIKSTIL: Ingen speciel musikstil. Lyssnar på olika saker.

53. LYCKOTAL: 198501570127249106543217693265526, brukar alltid vinna på det talet!!

54. FAVORITFILM GENRE: Psykologiska thrillrar.

55. BÄSTA BOK: Svårt val. Kommer inte ihåg alla jag har läst.

56. OM DU FICK VÄLJA EN SUPERKRAFT, VAD SKULLE DU VÄLJA: Bli osynlig.

57. FAVORITORD: Hej!

59. CHIPS, MORÖTTER ELLER GODIS: Morötter! Då försämras inte synen lika mycket, sägs det...

60. PIZZA ELLER HAMBURGARE: Pizza.

61. SKRIVER DU DAGBOK: Nej.

62. SPORT, A-EKONOMI ELLER BARNPROGRAM: Sport.

63. NAMNSDAGSDATUM: 23 december.

64. HAR DU NÅGON FLICKVÄN/POJKVÄN: Nej.

65. TÄNKER DU NÅGONSIN PIERCA DIG: ALDRIG!

66. FÖDELSEDAG: 17 augusti.

67. FAVORITCHIPS: Sourcreme&onion.

68. SYNLIGA ÄRR: Ett på mitt högra knä efter att jag ramlade på dagis. Ett bakom vänster öra från när jag opererade dit en trummhinna.

69. DINA BÄSTA VÄNNER : De som består år efter år.

70. STÖKIGT ELLER VÄLSTÄDAT: Välstädat, om det är jag som slipper städa. Fast det är det inte.

71. GUNGAR DU PÅ STOLEN: Nej.

72. HUR MÅNGA KUSINER HAR DU: Exakt 0!

73. DETTA GÖR MIG ARGAST: Läkare som är sega.

74. BÄSTA ÅRSTIDEN: Sommaren.

75. I JULKLAPP ÖNSKAR JAG MIG: Har inte tänkt så långt än.

76. SENAP, KETCHUP ELLER INGET PÅ KORVEN: Ketchup, senap och bostongurka!

77. SKULLE DU NÅGONSIN FÅ FÖR DIG ATT HOPPA BUNGYJUMP? Aldrig i livet! Det ser livsfarligt ut!

78. VILKEN HAND HÅLLER DU GAFFLEN I: Vänster.

79. ANSER DU ATT MAN FÅR SKYLLA SIG SJÄLV OM MAN SLICKAR PÅ EN LYCKTSTOLPE PÅ VINTERN?: Nej, absolut inte.

80. ÄR ALLA LIKA MKT VÄRDA: Ja.

81. VAD HÄNGER PÅ VÄGGARNA I DITT RUM: Tavlor och tapeter.

82. VILKEN FÄRG HAR DU PÅ TAPETERNA: Vita.

83. PASTA, RIS ELLER POTATIS: Pasta och potatis.

84. HUR ÄR DIN DRÖM KVINNA/MAN: Sig själv. Inte någon full fjortis med ett tjockt lager smink över hela kroppen.

85. VILKET ÄR BÄST - JULAFTON ELLER DIN FÖDELSEDAG: Julafton. Det är så god mat då!

86. LJUST ELLER MÖRKT BRÖD TILL FRUKOST: Mörkt.

87. VILKEN LÄSK ÄR GODAST: Cola.

88. VAD GÖR DU HELST: Springer.

89. BÄSTA RAGGNINGS REPLIK: Allt jag säger är en enda lång raggningsreplik.

90. HUR MÅNGA SYSKON HAR DU: En liten broder.

91. BÄDDAR DU DIN SÄNG: Det är inte ofta det händer.

92. BOR DU SJÄLV ELLER TILLSAMMANS MED NÅGON: Jag bor med min familj.

93. ÄR DU ALLERGISK MOT NÅT: Tror inte det.


94. ÄR DU MÖRKRÄDD: Nej, men jag var det när jag sprang i Hastings sent på kvällen helt ensam och folk sprang jämte mig och ropade efter mig. Det var jävligt läskigt... Jag förstår varför språkresearrangören hade en regel på att man inte fick vara ensam utomhus.

95. ÄR DU RELIGÖS: Nej.

96. TROR DU PÅ ASTROLOGI: Nej.

97. TROR DU PÅ MAGI: JAAA!

98. SLÄPAR DU FÖTTERNA EFTER DIG: Oftast.

99. GYMPADOJOR, VÄLPOLERADE SKOR ELLER SANDALER: Tofflor.

100. VAD ÄR DU MEST RÄDD FÖR: Att aldrig bli frisk.

101. STÄDAR DU DITT RUM SJÄLV: Ja. Fast det tillhör ovanligheterna att det händer.

102. HUR OFTA STÄDAR DU DITT RUM: Mycket sällan.

103. SKULLE DU KÄKA UPP EN CLEMENTIN FÖR 100KR : Jag skulle gjort det utan pengarna också. Clementiner är goda!

104. HAV ELLER SJÖ: Sjö.

106. ÄR DU RÄDD FÖR BLOD: Nej.

107. SKULLE DU KUNNA TÄNKA DIG ATT BLI VEGETARIAN: Nej. Jag smakade på en vegetariankompis soyakorv i skolan en gång. Min mage var dålig i flera dagar efter det...

108. SALTAR DU PÅ MATEN: Nej.

109. FAVORITKAKA: Är inte speciellt förtjust i kakor.

110. KAN DU SJUNGA: Jepp, fast det låter nog inte så bra.

111. GILLAR DU ATT SJUNGA: Ja.

112. VILKET GYMNASIEPROGRAM GÅR/SKA DU GÅ/GICK DU: Jag ska börja teknikprogramet imorgon.

113. ÄR DU KÄR: Nej.

114. ANVÄNDER DU DEO: Japp.

115. VILKET INSTRUMENT ÄR VACKRAST ATT LYSSNA PÅ: Gitarr och piano.


116. HUR GAMMAL ÄR DU: 16.

117. FAVORITBLOMMA: Javaormbungke, en akvariumväxt.

118. GILLAR DU TECKNAT: Simpsons ftw!


119. VILKEN FÄRG HAR DU PÅ TANDBORSTEN: Den är vit och blå, pyttelite svart.

120. FAVORITARTIST: Queen och U2.

121. FAVORITLÅT JUST NU: AYO Technology - 50 Cent feat. Justin Timberlake.

122. SKA DU DUSCHA IDAG: Nej.

123. KAN DU BÖJA PÅ ENA ÖGONBRYNET: Nej.

124. KAN DU VISSLA: Japp.

125. KAN DU KNÄPPA MED FINGRARNA: Oftast.

126. KAN DU VICKA PÅ ÖRONEN: Nej.

127. ANSER DU ATT DU ÄR STARK: Jävligt... Av de femtio kilorna jag väger så är 48 kilo muskler.

128. BRUKAR DU SOLA: Nej. Men jag ska börja bruka sola nästa sommar.

129. VAD GÖR DU OM DU FÅR HICKA: Låter det hicka klart.

131. ÄR DU KATT ELLER HUNDMÄNNISKA: Hundmänniska.

132. HÅRFÄRG: Typ brunt.

133. FAVORITDATASPEL: - Flyff!

135. VAD ANSER DU OM BUSH: - Han är en galen krigsmaskin!

136. RÖKER DU: NEJNEJNEJ!

137. SNUSAR DU: NEPP!

138. ANVÄNDER DU KNARK: NEJ FÖR FAN!

139. KAFFE ELLER TE: Te.


140. HAR DU DIN NATURLIGA HÅRFÄRG: Ja.

141. ÄR DU NYTTIG: Jag var jävligt nyttig innan jag blev sjuk. Efter det råkade jag bli ganska onyttig så jag har lagt på mig en liten mage.

142. PYSSLAR DU MED NÅGON SPORT: Tyvärr är jag sjuk så jag kan inte längre springa<3.

143. GÅR DU ELLER PLANERAR DU ATT LÄSA PÅ UNIVERSITET: - Vet inte. Skulle nog kunna komma in på de flesta utbildningarna, men jag har ju det förbannade tinituset som gör att pluggning inte är en dans på rosor. Fast jag vill ju inte jobba på ICA eller något liknande slavjobb.


144. HATAR DU DIG SJÄLV: - Eh, nej.

145. HAR DU EN BESATTHET: Nej.

146. HAR DU EN HEMLIG FÖRÄLSKELSE: Nej.

147. BRIGHT EYES ELLER LARS WINNERBÄCK: Vet inte vilka Bright Eyes är, och Larsa tycker jag inte om.

148. KILLE ELLER TJEJ: Jag är en ponke.

149. VEM ÄR SNYGGAST I VÄRLDEN: Jag har inte sett alla i hela världen, tyvärr.

150. NÄR VAR DU JÄTTE FULL SENAST: ALDRIG!

151. VAD SKA DU GÖRA INOM NÄRMSTA VECKAN? Börja gymnasiet, vara med vänner, byta vatten i akvariumet, prata, gå, skratta. Inget mer än det jag skrev upp!

152. VAR DET HÄR KUL ATT SKRIVA ? Ja, faktiskt.

153. ÄR DU NÖJD MED DET HÄR ? Ja, väldigt nöjd.


Om någon orkade läsa ända hit ner så är det en bedrift utan dess like! Stort beröm!


Detta var ett sörjeinlägg för att sommarlovet slutar idag!

Av en liten ponke - 20 augusti 2007 16:53

Jag var ute med hunden. Vi gick terrängbanan och hon lyckades rulla sig i en svart sörja som luktade som ruttna kottar. Sedan rullade hon sig på en död mus. Det fick mig att tänka på när vi var ute och gick i skogen en gång i tiden. Vi träffade en kvinna runt femtio. Hon hade en pytteliten hund som skällde hela tiden. Jag ropade på hunden och kopplade henne. Som tur var var redan golvmoppen kopplad. Jag och hunden gick förbi kvinnan samtidigt som hennes hund skällde som en lite ekorre. Hon lyfte upp hunden i sin famn eftersom hunden försökte "hoppa på" min hund, som var miljontals gånger större än hennes. Hon vände sig med ryggen mot mig för att skydda sin hund. När jag precis hade klampat förbi så gjorde hon en antydan till att hon ville säga något så jag vände mig om. "Du får hålla din hund kopplad nästa gång! Det är FARLIGT!" Jag kunde inte hålla mig för skratt. Det var det roligaste jag hörde den veckan!


Av en liten ponke - 20 augusti 2007 12:20

Vaknade vid åttatiden och steg upp då. Var lite borta för ett slag men det ordnade sig. Jag stod i ungefär en kvart och tömde blåsan. Det var skönt när allt hade lämnar kroppen. Sedan åt jag en frukost som bestod av musli och yoghurt. Jag satte mig här och såg efter om våran film låg ute på youtube än, det gjorde den. Sedan har jag sugit upp matrester från akvariumbotten och varit ute med hunden. Scalarerna börjar nog känna sig ganska hemma nu. Fast de äter inte riktigt än. När artemiabiten har sjunkt lämnar de den i sticket. Och alla äter från samma, fast de är åtta firrar.

    Jag har bestämt att jag ska försöka vara ute med hunden mer. Visst, sjukdomen blir sämre. Men resten av mig mår bättre. Tur att jag ska till läkaren om en vecka!


http://www.youtube.com/watch?v=qf4_txu9hEU

Av en liten ponke - 20 augusti 2007 10:15

Detta är dagen alla pratar med fasa om. SISTA DAGEN PÅ "SOMMAR"LOVET! Alla sitter med gråten i halsen denna dag. Alla som går i skolan vill säga. För ni som har oturen att jobba får ju ett ännu kortare lov. Tio veckor är inte tillräckligt! Men det ska bli lite kul också. Få träffa lite nya vänner och komma till en helt ny skola! Fast jag fasar för att komma i en klass med en massa dårar. Men bara jag och Kalle kommer i samma klass så gör det inte så mycket. Fast det hade ju ändå varit trevligt om det hade gått några trevliga personer i den nya klassen. Jag får passa på att slöa extre mycket idag, för det sägs att det ska vara mycket läxor på teknik! Stackars oss. Synd att jag inte var frisk nog att gå bygg. Då hade det varit lata dagar!

    Jag måste nog köpa en ny miniräknare också. Att räkna matte E med en miniräknare man fick i luciatåget i sexan kanske inte är så smart. Fast det kanske kan gå, men det är nog bättre att skaffa en ordentlig maskin. För huvudräkning kan man nog utesluta.

Av en liten ponke - 20 augusti 2007 08:27

Som jag lovade. Här kommer våran nya Sandhultsdrängar film! Filmfestivalen i Cannes nästa? Jag är den overallklädda snubben.


http://www.youtube.com/watch?v=qf4_txu9hEU

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards