Alla inlägg den 15 augusti 2007

Bio

Av en liten ponke - 15 augusti 2007 17:37

Hastade in till staden med bussen. Mötte mammsen. Åkte till djuraffären, för att sedan ha planerat att åka till Götet. Det blev icke Göteborg eftersom den lokala djuraffären skulle få in nya diskus. Annars lutar det nog åt skalarer.


Nu borde jag göra mig i ordning. När jag kom hem, för några sekunder sedan så ringde jag Tobbelias för att höra hur det blev med bion. Det visade sig att vi skulle ta 1800 bussen. Så jag har lite brottom nu. Först ska vi äta, sedan går vi på Simpsons. Hoppas jag hinner med bussen!

Av en liten ponke - 15 augusti 2007 12:57

Kalle och Tobbe kom och hälsade på. Vi gick ut en promenad med hunden. Regnet slutade inte regna för det, men när vi var på väg hem så blev det uppehåll. Det tyckte vi var jättebra! Vi gick hem till mig. Jag torkade av hunden, hon var ju inte så torr. Vi gick in på SF:s hemsida för att se om det gick några bra biofilmer. De vi ville se gick inte, men vi får se om vi gå idag iallafall. Skulle ju gärna villa se "På smällen". Den verkar grymt bra. Fast de andra verkar inte så tända på den iden. Jag får försöka övertala de!


Nu håller jag på att laga fiskgratäng till mig och brodern. Rättare sagt; det är ugnen som lagar den, för det är en sådan där färdig röra. Ändå smakar den smarrigt!

Av en liten ponke - 15 augusti 2007 10:14

Väckarklockan på mobilen ringde, jag stängde av den och somnade om. En timma senare vaknade jag med ett ryck och hörde de välkända ljudet av regn som faller på fönsterbläcket. Jag slet mig upp ur den varma säng jag hade sovit i hela natten för att dra upp persienen. Det var precis som jag trodde, regnet öste ner. Det gör det fortfarande, och det ser inte ut som om regnet har några planer på att sluta droppa. Den dagen man inte ser regn på en vecka har man väll flyttat till Afrika.  

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards