Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av en liten ponke - 24 augusti 2007 21:29

Skulle egentligen sett på en film med Clint Eastwood. Så blev inte fallet eftersom den var extremt seg. Början var det iallafall, och då orkar man ju inte se resten. Därför bläddrade jag lite och fastnade för the voice. Det var kareoke och jag förstod hur duktiga rapparna är som kan prata/sjunga så snabbt. Jag försökte hänga med i texten, det gick långt ifrån superbt. Jag noterade några fel i stavningen på textremsan de hade rullandes längs ner i bilden. De hade stavat "believe" "beleve". Jag förtår varför skolministren vill att skolan ska bli striktare!

    Detta påminner mig om hur dåligt skrivet häftet i datorkunskapen var. Ett grammatiskt inkorrekt mästerverk!

Av en liten ponke - 24 augusti 2007 20:43

I 375an har det växt som satan! Skalarerna är grymt snygga! I 63an har det inte blivit någon gigantisk tillväxt, men det kommer nog snart! Växtnäring är guld värt!


Ska försöka få en bild på mina malar, de är förjävla underbara. Helt otroliga vareler! Riktiga skönheter! Det är också vad man förväntar sig när en firre kostar 245 kr.

Av en liten ponke - 24 augusti 2007 20:09

Morgonen var bra och dålig. Den var bra för att jag fick en extra lång sovmorgon. Det dåliga med den var att jag missade två lektioner. Hade det gått fler bussar hade jag varit inne redan den första lektionen, men det gör det ju inte. Jag kom iallafall till lunchen. När jag satt och väntade på min klass vi skåpen så kom det en tjej från klassen, trodde jag. Jag började prata med henne, och hon pratade tillbaka. Tillslut undrade hon i vilken klass jag gick i. Det visade sig att det var tjejen i min klass trillingsyster. Så otroligt lika! Det var läskigt.

    Till lunch blev det kycklingsoppa med ris i. Låter inte så gott, men det var det. Efter lunchen hade vi engelska då vi hade prov. Det var ett prov för att avgöra om någon i klassen skulle ha stödengelska. Tror inte det blir någon som får det. Det var enkelt. Sedan hade vi svenska där vi fick sluta tidigare för att vi skulle till aulan och titta på när elevkåren presenterade sig. Efter det fick vi sluta! Jag gick till den andra djuraffären för att köpa skalarer så det lättare blir yngel när de är vuxna. Ett gäng kilfläcksrasboror till det lilla akvariumet införskaffades också. Torrfoder av räkor som enligt säljaren var det bästa fodret man kan ge sina fiskar var jag också tvungen att köpa, fiskarna var som galna i det!

     När jag kom hem med bussen mötte Tobbe, Kalle och Bj mig och vi gick hem till mig och väntade på att fiskarna skulle koppas in. Sedan satt vi och glodde på akvarierna. Vi var även ute med hunden så hon fick lite motion.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards