Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av en liten ponke - 21 augusti 2007 13:51

Ni är säkert inte sugna på att höra hur det var på den första gymnasiedagen, men jag berättar det för er ändå. Jag steg upp jättetidigt = kvart över sex. Åt frukost i lugn och ro, borstade tänderna och satte i linserna och andra nödvändiga procedurer. När jag skulle stiga in i duschen så märkte jag att jag inte hade mycket tid på mig så det blev en snabbdusch. Sedan hastade jag iväg till busshållsplatsen, jag tog på mig kläderna innan, givetvis. Där träffade jag på en del gymnasienybörjare, precis som jag. Vi som skulle gå på Teknis hoppade av vid skolan och ställde oss på skolgården bland de andra stollarna. Tillslut fick vi komma in och det visade sig att jag, Kalle och Rasmus kom i samma klass! Det var ett glädjande besked. Morgonen började med att alla satt och åt bananer och plommon samtidigt som vi lyssnade på våra mentorer. Sedan åt vi lunch, klockan tjugo över nio. Vi hann äta i fem minuter innan vi skulle prata mer. Sedan gick vi en rundvandring i skolan, och fasen vad många trappor! Min sjuka och otränade kropp är inte tacksam för sådana hinder. När jag har lärt mig att hitta på skolan så är det nog en vecka kvar till studenten.

     Klassen består av 27 killar och 6 tjejer. Trodde det skulle vara fler tjejer eftersom det är mest plugg på tekniklinjen. Fast tjejerna kanske hatar matte.

     Vårat schema är fullproppat med lektioner. Börjar senare två dagar i veckan, annars blir det jobbigt. Fast det går nog att glida igenom utan större ansträgning, precis som högstadiet. Fast enligt lärarna så är det PLUGGPLUGGPLUGG som gäller.

    Vi slutade tjugo i ett. Tog bussen hem och träffade på Emma. Hon hade hittat en sköldpadda som någon jävel hade slängt iväg i diket. Jag följde med in och studerade den. En torr sak. 

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards