Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av en liten ponke - 25 augusti 2007 21:36

Mina små söta vänner kom förbi och drog ut mig sent på kvällen. Det är livsfarligt för små ponkar att vara ute då så jag tog med hunden så den kunde vakta oss från farliga mördare och sinnessjuka våldtäksmän. Först gick vi omkring och pratade. Vi hälsade på Anden och såg hans pyttelilla kattunge. Sedan traskade vi hem till mig och på trädgården började Bj leka med hunden, vi andra följde hans exempel. Hon tyckte det var kul. Därför måste det ske inom en snar framtid igen. Hon är lite udda, det kan alla intyga!


Jag står snart inte ut med att hela denna sidas text har lika stor text som lättlästa böcker av Maj Bylock. Snälla, jag ber er på mina bara knän, är det inte någon som vet hur detta går att få bort?


Nu ska jag återgå till filmtittandet. En bra film på trean. Handlar om en snubbe som adopterar en unge för att impa på sin flickvän som har blivit ihop med en gammal gubbe.

Av en liten ponke - 25 augusti 2007 19:59

Jag fick fatt på en blogg som en tjej som var lika gammal som mig hade skrivit. Hon klagade hela tiden på hur hon såg ut och att hon var tjock. Hon åt nästan inget de flesta dagarna. Bara några frukter, och flingor som hon tydligen trodde var nyttigt. Vissa dagar vräkte hon i sig glass, då blev hon jätte ledsen och spydde upp allt. Hon väger runt 50-55. Hon brände sin hud med tändare. Jag vet inte vad som tar åt sådana personer. Det är ju inte helt normalt. Det kan ju inte vara kul att inte äta något på tre dagar, som hon gjorde ibland. Jag opererade örat en gång, då fick jag inte äta på två dygn. Jag fick dropp så jag slapp vara hungrig, men jag var sugen på mat hela tiden. Därför förstår jag inte hur de klarar av att svälta sig. Hungern måste ju vara otrolig! Egentligen är det synd om dem, men det är inte så svårt att äta! Om det hade varit mitt barn hade jag tryckt i henne mat. Jaja, man får väll hoppas att de slutar påverkas av allt som står i media när de har vuxit upp.

Av en liten ponke - 25 augusti 2007 19:20

Jag och min vän Bj var ute och gick med hunden. Vi träffade på Tobbe. Han skulle äta så vi gick och sörjde på lekplatsen. Gungorna där är vårat himmelrike. När vi satt i lugn och ro, det var alldeles fridfullt. Det enda som hördes var våra sammetslena röster som smekte luften likt vinden smeker huden. Helt plötsigt kände jag hur kopplet sträcktes och hur gungan började snurra. Precis som ett UFO. Armen gick inte ur led, det kan jag intyga. Ett hundskall bröt den fridfulla tystnaden. Det visade sig att det var en liten söt katt som satt och tittade på oss. Då ville hunden skrämma bort den, det gjorde hon också.

Av en liten ponke - 25 augusti 2007 13:20

I morses var jag ute med hunden så hon fick lite motion. Hon sprang som en dåre. Det är ett under att hon inte springer på något som kommer i hennes väg! Efter rastningen bytte jag vatten i det lilla akvariumet och tillsatte växtnäring. De nya firrarna jag tillsatte där igår har redan blivit kompisar med de gammla! Det lilla ynglet av en okänd art jag råkade få med när jag köppte mina malar lyckades jag flytta över till det lilla akvariumet idag. Det har växt mycket. Nu är det nästan en centimeter! Jag tror att det är en guppy. Jag ska lämna tillbaka den till affären när den har vuxit till sig såppas att den klarar en flytt. Jag bytte vatten i det stora akvariumet också, 127,5 liter. Det tog sin tid men det gick bra. Fiskarna simmade och gömde sig men nu är de framme och simmar igen! Detta var hur jag tillbringade min förmiddag.

         

Av en liten ponke - 25 augusti 2007 09:22

Silverskalarerna jag köpte i affär X har dött av någon mystisk anledning. De gick inte tillsammans med några andra fiskar jag köpte där ifrån, och de verkar frodas. Liksom de jag inkasserade igår från affär Y. De två stackarna som dog har inte verkat helt okej, men jag trodde att det bara var för att de inte hade vant sig vid sin nya miljö än. Så var tydligen inte fallet. De hade väll ärft något dåligt anlag av sina föräldrar. De kanske var ovanligt lättstressade, det syntes inte i affären iallafall. De visade inga tecken på sjukdom. Allt har skötts om helt korrekt, de andra fiskarna simmar och äter som bara den. Mycket mystiskt må jag säga!


Denna sida, alltså bloggagratis, har blivit konstig. Texten är gigantisk och med fet stil. Allt är jätteutdraget. Det blev så efter att jag la in bilderna på akvariumet igår. Någon som vet hur det tas bort? För det är otroligt störande!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards