Alla inlägg under augusti 2007

Av en liten ponke - 26 augusti 2007 19:42

Jag och mina tre vänner i denna lilla by var ute på kvällen på en kvällspromenad. Vi gick såklart till lekplatsen, men där kunde vi inte dröja länge, så vi traskade vidare. Vi slog oss ner på en bänk vid vägen. Det kändes som om alla i hela byn var ute just vid detta specifika tillfälle. Tänk er en öken som är helt obebodd. Över en natt byggs en stad stor som New York x 5 med tillhörande människor på samma ställe. Exakt så kändes det för oss. Vi fick en chock av allt folkvimmel.


Nu ska jag äta ostkaka! MUMS!

Av en liten ponke - 26 augusti 2007 17:25

På eftermiddagen läste jag min första läxa i gymnasiet. Det var i fysik. Det är roligt att veta hur folk trodde världen var uppbyggd förr i tiden. En gammal grek som hette Thales (624-545 f.Kr) trodde att allt var uppbyggt av vatten. Eller hur kan jag min läxa bra?

    Efter läxan gick jag ut med hunden. I skogen tog jag upp en pinne, i minsta laget. Jag retade henne med den så att vi kunde ha en rejäl dragkamp. Men innan jag visste ordet av så hade hon bitit tag i pinnen inklusive mina fingrar. Det var smärta. Tummen och långfingret har svullnat upp, men det går säkerligen över om några dagar. Aj, det gör ont.

     Jag träffade på en gammal tant med sin son. Tanten skrek nästan till när hon fick se hunden. Det märktes att hon var rädd för hundar. Det märkte min hund också. Hon blev väldigt nyfiken på tanten, men hennes son brydde hunden inte sig om. Tur att jag hade henne i koppel (hunden alltså), för annars hade väll tanten fått en hjärtattack eller något om hunden hade nosat på henne. Senare träffade jag en trevlig gammal gubbe som jag stöter på då och då i skogen. Jag hade hunden lös och hon brydde sig inte om den äldre mannen. Så jo visst, jag märker att hundar drar sig till hundrädda. Hon skäller oftast mer när min hundrädda vän knackar på huset än när de hundorädda gör det. Det är sjukt att hundar kan lukta sig till sådant. Ibland avundas man över deras luktsinne, fast om man tänker efter vad de får lida av det i form av starka lukter av pruttar och fisar så tror jag att jag skulle avstått.

     

Jag lyckades fixa till texten igen! Jag hade troligtvis råkat skriva i något kortkomando så den blev förstorad, men nu är det äntligen fixat!

Av en liten ponke - 26 augusti 2007 12:18

Nu är tävlar Carolina Kluft i sjukampen igen. Det är spännande att se om hon ska slå de där rekorden, eller hur det blir! Hon hade tydligen sträckt en magmuskel nu när hon slungade iväg spjutet långt åt tjotahejti. En sak kan jag berätta, och det är att hon faktiskt är född i den pyttelilla by jag bor i, dessutom har hon gått i skolan här. 500 invånare och så har vi fått en sådan karismatisk idrottstös. Det är beundransvärt. Vi får hoppas att hon flyttar tillbaka hit igen!


Det är underbart när det går friidrott på TVn! Särskilt när det går så bra som det gör!

Av en liten ponke - 26 augusti 2007 07:54

Idag gick jag upp tidigt för att inte försova mig någon mer dag! För gymnasiet är hårt med sådant. Det är bara lite synd att jag gjorde det den fjärde dagen i gymnasiet när jag aldrig gjort det förut. Jag får väll skulla på att jag aldrig hann omvända sommarlovstiden. Det är det mitt mål är att göra nu! Jag ska ble en ponke som utan problem kan gå upp klockan tre på natten och ändå vara pigg hela dagarna!


Jag har fått sniglar i akvariumerna. Jag skulle sattsa en peng på att jag råkade få med dem när jag köpte de nya fiskarna. Synd att sniglarna förökar sig som ogräs. Det går ryckten om att mina praktbotior äter sniglar. Jag hoppas att det är så, för då kan jag även slänga i sniglar från det lilla karet till det stora. Jag kanske skulle börja odla sniglar! Det kan inte vara så svårt! Vilken bra ide!


God morgon på er alla!

Av en liten ponke - 25 augusti 2007 21:36

Mina små söta vänner kom förbi och drog ut mig sent på kvällen. Det är livsfarligt för små ponkar att vara ute då så jag tog med hunden så den kunde vakta oss från farliga mördare och sinnessjuka våldtäksmän. Först gick vi omkring och pratade. Vi hälsade på Anden och såg hans pyttelilla kattunge. Sedan traskade vi hem till mig och på trädgården började Bj leka med hunden, vi andra följde hans exempel. Hon tyckte det var kul. Därför måste det ske inom en snar framtid igen. Hon är lite udda, det kan alla intyga!


Jag står snart inte ut med att hela denna sidas text har lika stor text som lättlästa böcker av Maj Bylock. Snälla, jag ber er på mina bara knän, är det inte någon som vet hur detta går att få bort?


Nu ska jag återgå till filmtittandet. En bra film på trean. Handlar om en snubbe som adopterar en unge för att impa på sin flickvän som har blivit ihop med en gammal gubbe.

Av en liten ponke - 25 augusti 2007 19:59

Jag fick fatt på en blogg som en tjej som var lika gammal som mig hade skrivit. Hon klagade hela tiden på hur hon såg ut och att hon var tjock. Hon åt nästan inget de flesta dagarna. Bara några frukter, och flingor som hon tydligen trodde var nyttigt. Vissa dagar vräkte hon i sig glass, då blev hon jätte ledsen och spydde upp allt. Hon väger runt 50-55. Hon brände sin hud med tändare. Jag vet inte vad som tar åt sådana personer. Det är ju inte helt normalt. Det kan ju inte vara kul att inte äta något på tre dagar, som hon gjorde ibland. Jag opererade örat en gång, då fick jag inte äta på två dygn. Jag fick dropp så jag slapp vara hungrig, men jag var sugen på mat hela tiden. Därför förstår jag inte hur de klarar av att svälta sig. Hungern måste ju vara otrolig! Egentligen är det synd om dem, men det är inte så svårt att äta! Om det hade varit mitt barn hade jag tryckt i henne mat. Jaja, man får väll hoppas att de slutar påverkas av allt som står i media när de har vuxit upp.

Av en liten ponke - 25 augusti 2007 19:20

Jag och min vän Bj var ute och gick med hunden. Vi träffade på Tobbe. Han skulle äta så vi gick och sörjde på lekplatsen. Gungorna där är vårat himmelrike. När vi satt i lugn och ro, det var alldeles fridfullt. Det enda som hördes var våra sammetslena röster som smekte luften likt vinden smeker huden. Helt plötsigt kände jag hur kopplet sträcktes och hur gungan började snurra. Precis som ett UFO. Armen gick inte ur led, det kan jag intyga. Ett hundskall bröt den fridfulla tystnaden. Det visade sig att det var en liten söt katt som satt och tittade på oss. Då ville hunden skrämma bort den, det gjorde hon också.

Av en liten ponke - 25 augusti 2007 13:20

I morses var jag ute med hunden så hon fick lite motion. Hon sprang som en dåre. Det är ett under att hon inte springer på något som kommer i hennes väg! Efter rastningen bytte jag vatten i det lilla akvariumet och tillsatte växtnäring. De nya firrarna jag tillsatte där igår har redan blivit kompisar med de gammla! Det lilla ynglet av en okänd art jag råkade få med när jag köppte mina malar lyckades jag flytta över till det lilla akvariumet idag. Det har växt mycket. Nu är det nästan en centimeter! Jag tror att det är en guppy. Jag ska lämna tillbaka den till affären när den har vuxit till sig såppas att den klarar en flytt. Jag bytte vatten i det stora akvariumet också, 127,5 liter. Det tog sin tid men det gick bra. Fiskarna simmade och gömde sig men nu är de framme och simmar igen! Detta var hur jag tillbringade min förmiddag.

         

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards