Alla inlägg under augusti 2007

Av en liten ponke - 14 augusti 2007 18:19

Jag var ute med hunden på en eftermiddagspromenad. Att hämta posten på hemvägen lät som en bra ide. Jag genomförde planen och såg att jag hade fått ett gigantiskt brev från min nya skola. Jag undrade vad det var för spännande där i så jag öppnade brevet på stört. Det blev en smärre besvikelse när jag hade sprätt upp kuveret. Det var ett helt A4 papper där det stod om att skolans elevkårar var så bra och att man inte skulle tveka på att kontakta dem om man var intresserad. Kanske ska joina musikkåren så vi kan dra upp vårat gammla band; Husos Poppo. Ett eminent band, kan jag lova. Vi gjorde hittlåtar som till exempel Rymdgubbe, Kosmoskille och Alla Rymdgubbar Bor på Venus. Jag tror att vi gick i fyran, kanske femman, när detta exelenta bandet föddes. Fast jag tror nog inte musikkåren vill ha ett gäng killar som sjunger om kosmoskillar och rymdgubbar...

Av en liten ponke - 14 augusti 2007 16:00

Denna dag har inte varit så produktiv. Vaknade vid elva-tiden. Åt frukost, satte mig här och vällde. Sedan har jag varit ute med hunden, ätit middag. Inte gjort något mer som är viktigt. Jo, jag har pratat med pappa i telefon. Han jobbar nu, mamma också. Jag tror jag ska reta dem för det när de kommer hem efter en tuff dag på jobbet. Det blir nog skönt när man är pensionär. Alla krav på jobb, ungar, tidiga mornar osv är borta. Då kan man glassa omkring där i sitt hem och ändå få lön! Man har tid till vad som helst!

Av en liten ponke - 14 augusti 2007 10:54

Satt och tittade på 2 1/2 man igår. Det är ett sådant program med bakgrundsskratt. När de drar ett dåligt skämt så lägger de in ett inspelat skratt. Flera gånger i minuten. Jag förstår inte varför. Det förstör hela programet! Dessutom så varierar de bara mellan några få inspelningar. Det gör det extra löjligt. Det är bara B-program som har sådana skratt! Det är väll bara en tidsfråga innan de börjar med bakgrundsskratt i filmer också...

Av en liten ponke - 13 augusti 2007 18:22

Det blev inget fiskköp idag eftersom mamma var på sitt "jag-är-förbannad-på-alla" humör. Jag hatar när hon är på det humöret... Istället tillbringades eftermiddagen med en lång tupplur. Det var mycket skönt, fast jag vet inte om jag kommer somna fort i kväll.


Jag känner snart att jag måste springa. Läkarna gör ju inte direkt några kraftansträgningar för att sätta en diagnos. Det blir nog en liten runda imorgon. Bära eller brista.

Av en liten ponke - 13 augusti 2007 11:31

Jag och menshunden begav oss ut på en promenix i solen. Fast det var inte specielt varmt. Det blev en förkortad verision eftersom jag fick för ont i hjärtat. På hemvägen träffade jag Anden. Han stod och mekade med sin moppe, det är ingen ovanlig syn. När jag gick där och filosoferade så kom jag att tänka på mitt mål med denna sommar. Att få den exelenta solbrännan efter mina tofflor. Det lyckades inte så bra i år eftersom jag är sjuk. Men förra sommaren var det en otrolig solbränna. Jag hade på mig tofflorna varje gång jag visade mig utomhus. Och det var ofta på den tiden. Nästa sommar ska jag köpa nya tofflor som jag ska få solbränna efter!

Av en liten ponke - 13 augusti 2007 09:35

Jag låg i min säng och sov sött. Sedan vaknade jag, då öppnade jag ögonen och drog upp persienerna. Då fick jag se en ovanlig syn, SOL! Det var nästan så jag svimmade. Jag planerar att gå ut och lägga mig och slöa på altanen, om jag har tid. För jag måste gå ut med hunden, även om hon hatar det när det är en miljon grader i skuggan. Sedan ska jag till Göteborg och köpa diskusarna! Heleluja! Det ser jag verkligen fram emot. Jag är bara lite orolig att det ska hända något så det tuppar av och lämnar denna värld. Jag ska se till att det ej händer när de är i mina händer!

Av en liten ponke - 12 augusti 2007 15:45

Mitt skrivbordsunderlägg är en karta över världen. Jag satt och studerade den ordentligt. Då fick jag syn på Grönland. En gigantisk ö med massa snö. Då började jag fundera på varför den heter Grönland. Det är ju inte så mycket grönt på den. Bara växterna som invånarna har i fönstrerna, typ. Då fick jag en snilleblixt! Grönländarna blir så gammla att det växer grön mossa på dem! Det är därför Grönland heter Grönland och inte Vitland!

Av en liten ponke - 11 augusti 2007 10:31

På fredag fyller jag år. Då blir jag en ponke på sexton år. Jag ska till och med börja gymnasiet! Jag vet inte vad jag ska önska mig på högtidsdagen. Fler linser behövs nog. Men sedan vet jag inget mer jag behöver. Det är konstigt vad svårt det är att komma på saker man behöver. När jag var liten var ju önskelistan flera kilometer lång. Jag får ta mig en riktig funderare. Kanske lite anabola steroider så jag blir ett riktigt muskelknippe lagom till gymnasiet börjar. Nja, biverkningarna är fler än fördelarna, så jag hoppar det.

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards