Alla inlägg under augusti 2007

Av en liten ponke - 19 augusti 2007 21:51

Nu har vi spelat in en ny Sandhultsdrängfilm. Ett exelent mästerverk! Jag tror att den är tillgänglig för allmänheten imorgon. Om ni mot all förmodan skulle villja se den. Det var en snubbe som blev misstänksam mot oss och tog sin jeep och körde till oss och frågade vad vi sysslade med. När vi hade förklarat att vi spelade in en film så tyckte han att det var helt okej och körde de tiotal metrarna hem igen.

Av en liten ponke - 19 augusti 2007 15:34

Förmiddagen ägnades åt att vara med Bj. Sedan träffade vi Tobbe. Han skulle till staden, Bj följde med och jag gick hem och åt.


Nu sitter jag här och väntar på att Bj och Tobbe ska komma gåendes i äkta bondekläder för att hämta mig. Sedan traskar vi tre bönder hem till Kallsing och hämtar honom och efter det, då blir det en ny Sandhultsdrängfilm! Ni får tycka vad ni vill om den. Den ska bli bättre än de två föregående. Mycket bättre! Hoppas bara inte att de riktiga drängarna tar illa upp och stämmer oss. Fast då blir vi nog kända och får vara med i TV. Men å andra sidan så måste vi kanske böta mycket kosing, så vi får hoppas att de inte stämmer oss. Jag meilade filmerna till dem en gång. Men de har inte svarat än... Det var i och för sig till deras kundservic, men det fanns ingen annan adress att skicka dem till.

Av en liten ponke - 19 augusti 2007 10:14

Jag tänkte att jag skulle börja vända på dygnet idag. Ställde klockan på 07:00. Den ringde, jag fattade inte var musiken kom från (jag använder mobilen som väckarklocka eftersom jag råkade göra sönder min väckarklocka när den ringde). Tillslut fattade jag att den kom ifrån mobilen som låg på skrivbordet. Gick upp och stängde av den. Somnade sedan om. När jag vaknade igen kändes det som om det bara hade gått några minuter sedan klockan ringde. Det hade gått två och en halv timme. Hoppas jag orkar gå upp i tid på tisdag när skolan börjar. Det är ingen smart ide att komma för sent till en ny skola den första dagen...


Av en liten ponke - 18 augusti 2007 17:29

Bj rusade upp till mig. Jag följde med den killen ut. Det hade precis slutat regna. Vi tänkte att vi skulle spela in en nya Sandhultsdräng-film. Därför gick vi först till våran vän Tobbelias som äger filmkameran vi använder. Det var ingen där. Helt öde. Alldeles tyst. Inte en kotte var hemma. Därför gick vi med gråten i halsen till Kalle. Han hade en catwalk med sina nyinköppta kläder för sina föräldrar, så jag och Bj hjälpte till att studera hans kläder. Sedan städade Kalle på sitt rum. Det behövdes verkligen. Vi hjälpte honom genom att sitta och prata med honom så hans humör fortfarande var på topp. Efter städningen så gick vi ut och knackade på hos Tobbe. Ingen var hemma. Vi satt och väntade en lång stund vid hans dörr. Tillslut tyckte Kalle att vi inte kunde sitta där och dröja. Då gick vi hem till mig och studerade fiskarna och fikade! Sedan följde jag Kalle och Bj hem. Så de inte blev överfallna.

Av en liten ponke - 18 augusti 2007 14:17

På förmiddagen bytte jag vatten på det lilla akvariumet. Sedan satte jag mig och glodde på det stora. Efter en stund hörde jag ett knäppande/knakande ljud. Jag tittade ut genom fönstret, studerade pumpen. Sedan kom jag på att det var mina praktbotier som lät. Jag hade läst det på nätet, men jag hade knappast trott att det skulle låta så högt. Det är faktiskt underligt. Undrar hur högt det skulle låta om man hade en blåval i ett akvarium och den skulle bröla?

Av en liten ponke - 18 augusti 2007 10:14

Pappa kom in och väkte mig någon gång i morses. Han sa att resten av familjen skulle till staden och lämna bror på träningen och de skulle handla. "Visst", sa jag. Jag var inte helt vaken för när jag vaknade på riktigt igen så gick jag upp och såg att hela huset var tomt. Jag visste att de hade åkt någon stans, men jag visste inte var. Jag kunde inte hålla mig så jag var tvungen att ringa och fråga. Det är en konstig känsla när man vet att man vet en sak, men man kommer inte på den.


Jag gick och matade mina fiskar för att se hur de hade det. Gav dem lite flingfoder. Hälften fattade galoppen och var uppe och åt, fast inte alls med samma intensitet som de kommer göra senare. De var lite försiktiga. Jag vet inte vad som var problemet, men en maltablett var inte uppäten när jag vaknade. Malarna brukar ju alltid käka upp dem, och jag har hört att praktbotierna också älskar dem. Det var kanske för att jag inte delade den.

Av en liten ponke - 17 augusti 2007 18:44

Eftersom jag blir sexton idag så kom släkten på kalas. Min släkt är inte så stor. Mormor, morfar, mammas moster, farmor och farfar kom på besök. Mormor och co är fortfarande kvar. De ska stanna hela kvällen, så det blir PARTYPARTY! Jag har ökat mina ekonomiska tillgångar ett slag nu. Känns underbart efter allt jag har spenderat på akvariumet.

    En sak som är dåligt med kalas är att man äter så mycket. Att äta är inte dåligt. Men man blir så fruktansvärt mätt. Som efter en ätartävling, fast mildare. Först en miljon sorters kakor, sedan en tårta för femtio personer. Efter det är det snart kvällsmat. Jag känner mig som en kvinna gravid i åttonde månaden.


Fiskarna har ätit artemia idag. Scalarerna är fortfarande lite blyga, men de bli modigare för varje simtag de tar. Just nu är scalarerna inte mycket för världen, de minsta är som en femkrona, exklusive fenorna. Det hade suttit fint med tjugo till, fast då hade de inte fått plats när de blir stora! För de blir stora, även om de är små nu. Åtta stycken räcker alldeles utmärkt. Praktbotiorna simmar omkring och äter, putsar och håller på. Det är en fröjd att se på.

Av en liten ponke - 17 augusti 2007 15:22

På förmiddagen bytte jag vatten i det stora akvariumet. Sedan bar det av in till staden för att inkassera fiskar. När jag stod och väntade på bussen så kom det en gravid tjej och ställde sig och började röka. Jag hade sådan lust att daska till henne när hon håller på med sådant. Jag stod länge och väl och valde till slut sex olika scalarer och två praktborior. Ett gäng sympatiska fiskar. Efter det gick jag och pappa och fikade, för det är ont om busstrafik till min lilla by. Pappa fortsatte med jobbet, och jag åkte hem. Jag fick åka gratis, faktiskt. Busschafören hade ingen växel, och det var ju tur. Framför mig satt en tjej med en förjävla snyggt frissyr. Jag var nära att säga det till henne, men jag gjorde inte det eftersom hon säkerligen hade trott att jag hade en skruv lös. Nej föresten, hon hade inte trott att jag hade några skruvar alls!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards