Alla inlägg under augusti 2007

Av en liten ponke - 4 augusti 2007 20:50

När jag var ute med hunden i kylan så började jag fundera på varför det gör så fruktansvärt ont att få en liten smäll på en finne. Det har hänt mig många gånger eftersom jag ser ut som en flugsvamp i ansiktet. Det räcker att man lutar huvudet mot någonting och så blir det en smärta av ett underligt slag.


På ingens begäran så har jag döpt om min blogg till Ponkebloggen! Jag snodde namnet från min trognaste kommenterare (och nästan den enda) Lisbeth! Hoppas det är ok! Om ni inte hittar mig på den URLen jag har nu så får ni titta på ponkebloggen.bloggagratis.se istället.

Av en liten ponke - 4 augusti 2007 20:10

Nu är det bara jag och hunden hemma. SKÖNT! Nu kan jag göra precis vad jag vill. Nästan iallafall. Jag har lite beslutsångest om vad jag ska titta på TVn i kväll. Det går typ tre fyra filmer och en deckare som jag vill se. Jag vet inte hur jag skall gå till väga för att bestämma mig. Det är synd att jag inte kan dela mig i fem delar med var sitt öga. Det hade löst många (TV)problem om man hade kunnat gjort så.


Nu ska jag gå ut med hunden!

Av en liten ponke - 4 augusti 2007 18:09

Har någon hört låten Bracelona med Freddie Mercury? Han gör den med en operasångerska. Det är hon som förstör låten, totalt. Hon gapar värre än Carola gjorde på kronprinsessans födelsedag. (Barnsligt att man måste kalla Victoria för kronprinsessan när man pratar med henne.) Jag förstår inte hur folk kan betala 800kr för att gå på en konsert med någon/några som skriker halsen av sig. Eller det kanske är magen? För de "sjunger" från magen, om jag har förstått det korrekt. Konstig underhållning. Dessutom så måste man typ ha frack och klänning om man ska på opera. Det är nog inte så många av den vanliga arbetarklassen som har råd med sådant. Inte vad jag har sett på film iallafall.


http://www.youtube.com/watch?v=V0n-7PGLJxE - VARNING! Om ni har något av glas i närheten så flytta det, annars spricker det!


Av en liten ponke - 4 augusti 2007 16:35

Middagen närmade sig och föräldrarna hade varit i staden. De hade köpt med sig sushi hem. Oj, tänkte jag. Rått sjögräs och rå fisk, inte så gott. Det var det inte heller, fast det slank ner ändå. Pappa visade mig en grön röra som han sa var jättestark. Wasabi, hette den. På en franskalektion såg vi en film där huvudpersonen åt wasabi med sked och utan tillbehör utan att tycka att det var starkt. Så jag tänkte att det inte kunde vara något märkvärdigt. Jag tog en gaffel och slevade på en rejäl klump och stoppade i munnen. Sedan känndes det som om munnen skulle frätas sönder och näsan skulle trilla av. Jag höll på att brinna upp inombords. När det, äntligen, var över så konstaterade jag att jag måste öva upp mig så jag kan bli lika mannlig som han på filmen. Även om det han åt inte var wasabi.

Av en liten ponke - 4 augusti 2007 12:23

Kvällen började med att jag gick över till Kalle. Jag var först, men så småningom så droppade de andra in. När alla var samlade gick vi ner till källaren och satte igång nördandet. Vi lyssnade på musik och pratade samtidigt som vi skjöt varandra. Jag tror inte det var tyst mer än någon sekund åt gången. Frammåt fyratiden kännde jag att det var dags att tacka för mig och gå hem till en varm och skön säng. Bj följde mig hem så jag var hemma vid halv fem tiden. Jag vågar inte tänka på hur länge de andra spelade eller hur länge de kommer sova. Jag sov till lite innan tolv och ändå är jag trött.



Av en liten ponke - 3 augusti 2007 16:27

Kallsing ringde mig och började prata om tider och frågade mig om det gick bra. Jag förstod inte vad som stod på. Jag var nog lite borta. Efter en stund visade det sig att vi ska spela x-box hela natten i hans källare. Det blir nog trevligt, fast sömnbristen kommer nog att visa sig så småning om. Jag tror att vi blir runt sex personer som ska sitta och trycka i den hettan som brukar uppstå. Jag får se om jag orkar stanna hela natten. Men jag ska ge tröttheten en rejäl fight! Jag tar med sovsäck och grejor ifall ifall vi skulle gå och lägga oss innan det blir morgon. Om vi är uppe när solen börjar stiga så tror jag att jag går hem och sover i min egna säng<3

Av en liten ponke - 3 augusti 2007 12:45

I morses vaknade jag vid halv nio. Jag var dödstrött. Somnade seeent igår kväll. Jag trotsade iallafall tröttheten och åt frukost. Sedan höll jag på att somna när jag gick så jag var tvungen att sova lite till. Pappa kom in i mitt rum med hunden så hon väckte mig på det mest underbara sätt. Hon hoppar upp i sängen och slickar över hela ansiktet. Jag lovar, det finns bättre sätt att vakna på än att känna hur hunddreggel rinner i ansiktet. Om jag har tur så har hon inte precis ätit, om hon har det så är luktsinnet ur funktion. Jag trodde att jag bara hade tagit en liten tupplur på fem minuter, men det visade sig att klockan var nästan elva. Jag tågade upp och läste lite Harry Potter. Sedan skulle jag hämta posten så jag kopplade hunden och tog av hennes blöja. Ja, ni läste rätt. BLÖJA! Hon har mens så en blöja är ett måste om man inte vill ha hela golvet täckt av mens. Hon skäms inte över det, och hon är lika glad som vanligt. Hon ser nog inte lika respektingivande ut som hon gör utan blöja. Jag minns så väl en gång när jag var ensam hemma och det kom en brevbärare med ett paket. Hunden började skälla och försökte se farlig ut. Brevbäraren fick syn på blöjan och började skratta, oj vad hon skrattade. Det är i sådana stunder man tycker att hunden borde fatta att folk gör narr över hennes blöja, men inte då. Var var jag nu igen? Just det, vi skulle hämta posten. Det var inte mycket att hämta, för brevlådan var tom, så vi gick hem igen.

Av en liten ponke - 2 augusti 2007 20:46

När jag surfade runt på nätet hittade jag information om den privata discusodlaren jag skulle köpa av. Det visade sig att han tar in 350 st discusar från asien varannan månad och låter de gå i trånga kar osv. Därför tror jag att jag hoppar honom och köper från en bra djuraffär istället. Det är dyrare, men det är det värt så man inte sitter där med alla sina discusar döda efter en vecka.


Varsågod, bilden jag lovade er. Jag är nöjd med det. Kan inte vänta till det kommer firrar i det!

Presentation

Omröstning

Tror du att ponken själv förstår vad han skriver?
 Ja, ponken är allsmäktig!
 Jag vill gifta mig med ponken!
 Nej, ponken har absolut ingen aning om vad han håller på med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards